Co je na pečení lepší? | |
---|---|
Myslím tak obecně, ačkoli i zde platí, že každá trouba má své klady i své zápory. | |
Končí 19.12.2020. 12:00 | |
Trouba typu "Remoska" | 16 % (1) |
Plynová trouba | 0 % (0) |
Elektrická konvenční trouba | 16 % (1) |
Elektrická horkovzdušná trouba | 66 % (4) |
Mikrovlnná toruba | 0 % (0) |
Počet hlasů: 6 Počet hlasujících: 6 |
Komentář je vlastnictvím svého autora. Vyjadřuje jeho názory, ne názory redakce nebo provozovatele webu či serveru.
Napsal/a | Vlákno |
---|---|
EKKAR |
Publikováno dne: 14.12.2020. 20:40
Aktualizováno dne:14.12.2020. 20:41
|
Dost toho napovídá
Datum registrace: 07.12.2008
Bydliště: v České Třebové
Počet komentářů: 248
|
Pečení
Kdo kdy něco pekl ví, že remoska je nouzovka protože hřeje jen shora, v plynový troubě je všecko usušený na troud, takže aby se výsledek dal jíst, musí se na spodek podložit další pekáč s nalitou vodou, klasická "konvekční" trouba ohřívaná elektricky je výborná klasika, horkovzdušná trouba je klasika vylepšená o nuceně cirkulující horkovzduch a že mikrovlnka není žádná trouba, ale jen UHF ohřívač "zevnitř". Stejně ale přes všecky extramodernhypersupervýmysly je na pečení masa i těsta úplně nejlepší poctivá kachlová pec s dvojí troubou a s možností pekáč přehodit podle potřeby nahoru nebo dolů ...
|
host |
Publikováno dne: 16.12.2020. 9:54
|
Odp: Pečení
Vzdycky jsme pekli v normalni elektricke troube (prijde mi, ze prenasi energii spise radiaci, nez konvekci, i kdyz tam bude samozrejme oboji), pak se nam rozbila dvirka a zkusili jsme upect chleba v remosce.
Od te doby jsme nepekli chleba jinak. Je to nejjednodussi a lepsi, nez z trouby. Na peceni ostatnich veci stale pouzivame elektrickou troubu. Mikrovlnka - jak sporavne poznamenal EKKAR - nepece, ale jenom lokalne bodove prohriva a ty body se posouvaji, jak se jidlo otaci na taliri. |
|
bernard |
Publikováno dne: 18.12.2020. 17:26
|
Redaktor
Datum registrace: 07.02.2009
Bydliště:
Počet komentářů: 92
|
Odp: Pečení
U nás doma jsem na pečení největší trouba, ale s jednou výjimkou. Občas peču chleba v pekárničce Panasonic. Ta je z pohledu ankety něco mezi elektrickou konvenční troubou a remoskou. A hlavně má tu trochu inteligence, které se mi pro pečení nedostává.
|
EKKAR |
Publikováno dne: 19.12.2020. 10:06
|
Dost toho napovídá
Datum registrace: 07.12.2008
Bydliště: v České Třebové
Počet komentářů: 248
|
Odp: Pečení
Ze svýho dětství si pamatuju kreslenej vtip z tehdejšího časopisu Dikobraz od dvojice Bartoš - Pergler neboli BaPe. Sice byl primárně o "podpantoflácích" neboli manželích, co doma vykonávají všecky práce včetně těch "primárně ženskejch", jako je vaření, praní, žehlení atd, ale na Bernardův postík sedne jak "riť na šerbél" - na zmíněný kresbičce sedí paní domu vyfiknutá v domácí róbě a s pantoflíčkama na vysokým jehlovým podpatku (tahle karikatura zpovykaný luxusní paničky byla "bapovská" specialitka stejně jako jinde často použitá postavička usedlýho domácího tatíka pojmenovaná jako "Pepa" ve společnosti podobně oháknutejch přítelkyň v pokoji u stolečku, na kterým leží talířky s (nejspíš) nějakým domácím cukrovím i láhev a skleničky s vínem, zatímco kolem sporáku se za rohem v kuchyni otáčí do zástěry opásanej manžel - a jedna z návštěvnic s nakousnutým kouskem čehosi z nabídky v ruce konstatuje směrem k hostitelce: "Fakt, Evo, dobře ti peče trouba..."
No a pak k tomu dodám, že sbaliv před víc jak 30 lety (tehdy) dívku, která jako mls preferuje masitou část stravy před čímkoliv sladkým a učuniv ji o pár let později svojí zákonnou polovicí spadnul jsem i díky tomu, že mi nebožka babička předala svůj sešitek receptů na nejrůznější pečenosti včetně vánočního cukroví potom, co zjistila že mi nevadí motat se v kuchyni a šéfovat hrncům a pekáčům, do pečení doslova po hlavě - a s tím, že ho nevykonávám s denní četností a tudíž jen jako hobby si vystačím i já i moje rodina ... |
host |
Publikováno dne: 22.12.2020. 12:39
|
Jak?
Bohužel jsem nepochopil, jestli je tím myšleno reflow, nebo jedlé
|
|
Žirafka |
Publikováno dne: 22.12.2020. 19:46
|
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1258
|
Odp: Jak?
Jak je ctěná libost
|
Žirafka |
Publikováno dne: 22.12.2020. 19:50
|
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1258
|
Odp: Pečení
Nejdůležitější vlastností Remosky je to, že peče hlavně z vrchu, ale částečně i z boku a zespodu. A to tím, jak její těleso vede teplo. Automatickou pekárničku bych k remosce asi neřadila, připadá mi, že má topná tělesa hlavně ve spodku vany, ale možná i ve víku, to ale nevím.
|
Žirafka |
Publikováno dne: 22.12.2020. 19:51
|
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1258
|
Odp: Pečení
"primárně ženskejch", jako je vaření, praní, žehlení atd Tak to je slušná provokace, docela bych řekla, že dráždíš kobru bosou nohou
|
EKKAR |
Publikováno dne: 23.12.2020. 12:56
|
Dost toho napovídá
Datum registrace: 07.12.2008
Bydliště: v České Třebové
Počet komentářů: 248
|
Odp: Pečení
Sašo, jestli sis všimla, tak slovní spojení "primárně ženskejch" je jednak v uvozovkách a druhak to tak v historickým vývoji skutečně bylo. Ženská byla doma, starala se o domácnost, rodila děti - a mužskej se staral o to, aby rodina měla z čeho žít. Bylo to tak dlouhý staletí a tisíciletí od vzniku lidskýho plemena - i proto píšu PRIMÁRNĚ. Prostě to tak bylo a nikdo to nezmění - to, že se ty vzájemný vztahy k činnostem v domácnosti a funkce v rodině za posledních dejme tomu 100 let postupně posouvají a mění je druhá věc. To není o názoru co je správný a co špatný, to je popis toho, co se skutečně dělo - přečti si větu "nacistickej režim během existence Třetí říše záměrně likvidoval židovskou komunitu v Evropě za účelem získání jejího majetku a její eliminace ze společnosti" - a řekni mi - ta věta schvaluje nebo popírá holocaust? Ani jedno, jen ho obecně popisuje. Pouhým popisným označením něčeho se nedá vyjádřit souhlas nebo dokonce prosazování takový skutečnosti. Basta.
|
Žirafka |
Publikováno dne: 23.12.2020. 21:02
|
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1258
|
Odp: Pečení
Dovolím si nesouhlasit, protože to co popisuješ by daleko lépe vystihlo spojení "historicky ženských prací". Proti takové formulaci bych neřekla ani slovo, protože je přesná.
To co jsi napsal ty já chápu jako souhlas s tímto dělením. Já třeba nikdy nepochopím, proč by se měl kdokoli smát muži za to, že doma luxuje, umývá nádobí či pere a žehlí prádlo. Copak je jeho žena jeho služka? A copak je muž méně inteligentní a šikovný, že by to neuměl? A copak v té domácnosti také nebydlí? Ale nemá cenu se hádat, jsou Vánoce |