U světelného přejezdového zařízení platí: | |
---|---|
Otázka snadná, ale odpověď je pro spoustu řidičů velmi složitá. | |
Končí 20.1.2020. 0:00 | |
Břevna jsou doplňková signalizace ke světlům. Když blikají světla, tak i když jsou břevna zvednutá, nesmí řidič vjet do přejezdu. | 100 % (11) |
Břevna jsou nadřazená světlům. I když blikají světla, tak pokud jsou břevna zvednutá, smí řidič vjet do přejezdu. | 0 % (0) |
Počet hlasů: 11 Počet hlasujících: 11 |
Komentář je vlastnictvím svého autora. Vyjadřuje jeho názory, ne názory redakce nebo provozovatele webu či serveru.
Napsal/a | Vlákno |
---|---|
EKKAR |
Publikováno dne: 12.1.2020. 11:59
Aktualizováno dne:12.1.2020. 12:00
|
Dost toho napovídá
Datum registrace: 07.12.2008
Bydliště: v České Třebové
Počet komentářů: 248
|
Šraňky vs. blikače
Kdyby byly šraňky důležitější částí zabezpečení přejezdu, musely by bejt všude. Kromě toho, příslušnej § v zákoně 361 jasně zakazuje vjíždět na přejezd, před kterým bliká červená signalizace, i když jsou šraňky ztopořený - protože pokud správně fungujou, padají do vodorovný polohy až s určitým zpožděním po zapnutí červený signalizace a zvedají se naopak dřív, než je signalizace vypnutá. Obojí časový prodlení slouží k tomu, aby mezi šraňkama nezůstalo zavřený vozidlo, kterýmu začala blikat světelná signalizace právě v ten moment, když vjíždělo na přejezd. Na nejmodernějších přejezdech s oddělenýma závorama pro každej směr dokonce padají šraňky dvoufázově - nejdřív ty, který přímo brání v příslušným pruhu vjetí do profilu kolejí a s krátkým zpožděním, který má umožnit řidiči zalarmovanýmu pádem části šraňků dupnout na plyn a z ohroženýho prostoru vyjet ještě dřív, než se přejezd úplně uzavře, padnou i "výjezdový" šraňky. Drážní předpisy navíc ještě nařizujou další věci, jako že v případě poruchovýho stavu mají závory spadnout a zůstat spadnutý atd, ale to už není předmětem ankety ...
|
host |
Publikováno dne: 18.1.2020. 21:25
|
Odp: Šraňky vs. blikače
K tomu malé doplnění U některých nových přejezdů existuje nejen dvoufázové sklápění šraněk, ale i dvoufázové zvedání šraněk 2+2 (u čtyřbřevnových). Je to zdůvodu menšího namáhání zdroje napájení při chodu elektromotorků, které závory zvedají. Hlavně tedy při poruše napájení, kdy jsou motorky krmeny z baterek. U dvou současně zapnutých motorků je samozřejmě menší proudový náraz při zapnutí, než u čtyřech spuštěných současně.
|
|
Žirafka |
Publikováno dne: 19.1.2020. 8:43
|
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1258
|
Odp: Šraňky vs. blikače
Toto postupné zvedání břeven mají často i staré přejezdy se čtyřpadákovými závorami. Je to právě z toho důvodu, aby se omezilo namáhání baterií a také pak stačí slabší kabeláž ke stojanům.
Sekvenční sklápění břeven je zlo, které se objevuje poslední dobou. Je to úlitba nezodpovědným řidičům, kteří vjedou na přejezd v době, kdy tam už nemají co dělat a přitom jsou tak hloupí, že neprorazí břevno a raději zůstanou v prostoru přejezdu. Problém je v tom, že se celé zapojení přejezdu výrazně komplikuje, je v něm daleko více časových jednotek a čím složitější zařízení je, tím více může nastat poruch. Dalším faktem je, že z důvodu toho sekvenčního sklápění se prodlužuje předzváněcí doba přejezdu a ten je pak déle ve výstraze, čímž jsou řidiči nervóznější a ti duševně slabší pak dělají další blbosti... PS: O tom, že se říká "celé závory" a ne "čtyřpadáky" vím, ale znáte to, zvyk |