
Chyby v systému či obsahu
Datum 7. 02. 2010 v 20:00 | Rubrika: Redakční zvěsti
| Dnes odpoledne jsem procházela systémem a jeho hlášeními. Všimla jsem si tam několika chyb, které se týkaly hlavně „Skladiště souborů“. Dělala jsem tam nedávno nějaké změny, a tak prostě došlo k několika chybám. Stává se. Většinou se jednalo o chybějící obrázky u popisů a tato chyba vlastně není tak moc závažná, nijak se u čtenářů neprojeví.
Jenže jsem tam našla i dvě jiné chyby, někdo si chtěl stáhnout soubory ke článku, ale nepovedlo se mu to. Server mu vrátil chybu „404 – soubor neexistuje“. Což byla také pravda. Mrzí mě však jiná věc. Ten někdo nebyl ochoten tuto chybu nahlásit. Stačí na to dvě kliknutí myši a věděla bych o problému hned, ne až po nějaké době a náhodou.
Já vím, chyby v systému nemají být, ale systém je dílem člověka a ten chybuje. I Žirafka někdy chybuje a upíše se, nebo zapomene soubor nahrát do vhodné složky. Nebo si server postaví hlavu a prostě nechce z nějakého důvodu fungovat. To všechno se dá ale vyřešit, jen se o problému musí vědět.
Kliknutím na „Nahlásit nedostupnost“ se do databáze uloží informace o problému a já už vím, co mám dělat a jak postupovat. Mohu jednat a problém řešit. Když o problému nevím, pracuji na něčem jiném. A přitom se mohou další lidé pokoušet o stažení souboru a stále jim to nepůjde a pak mohou být zklamáni. Zbytečně.
Chci vás tedy, milé čtenářstvo, požádat o trošku spolupráce. Pokud narazíte na problém, nahlaste jej. Systém nabízí několik možností počínaje interní poštou, přes email, komentáře až po ono „Hlášení o nedostupnosti“ které obsahuje Rozcestník a Skladiště. Těmi dvěma kliknutím myší pomůžete hlavně sobě, čtenářům Žirafovin.
|
|