Pohledy do zákulisí železnice, jejich systémů a zařízení. Jak co funguje a pracuje a tak všelijak podobně
Tak tedy vzhůru do světa kolejí, divných názvů a zařízení, která rozhodují o životě a smrti cestující veřejnosti i lidí, kteří se o ně starají.
Tak tedy vzhůru do světa kolejí, divných názvů a zařízení, která rozhodují o životě a smrti cestující veřejnosti i lidí, kteří se o ně starají.
Na internetu se dá najít téměř cokoli, včetně služebních předpisů společností ČD a.s., ČD Cargo a.s. i SŽDC s.o., pohříchu dosti často jsou to kopie nelegální. Je ale pravdou, že některé předpisy se takto dají získat legálně.
Informace v dalším textu jsou platné pro předpisy společností SŽDC a ČD. Pro Cargo se mi informace nepodařilo získat.
Hodnocení: 0,00 (0 hlasů) - Ohodnotit - Celý článek | 6014 znaků | Počet komentářů: 6
Klasické pojistky se používají stále méně a méně často. Přesto mají svá určitá místa, odkud je asi jen tak nic nevystrnadí. Jednou z těchto oblastí je například zabezpečovací zařízení železnic.
Pojistka pro zabezpečovací zařízení je porcelánová, má skleněnou přední stěnu, je barevně označená a smí se opravovat. Tedy to smějí dělat jen opravny relé a pojistek, ale dělá se to tak běžně a legálně. Jiné pojistky se často opravují také, ale to už tak úplně legální není, ačkoli to, že se vyhazují, je děsně neekologické…
Hodnocení: 10,00 (1 hlas) - Ohodnotit - Celý článek | 5011 znaků | Počet komentářů: 13
Vlakový zabezpečovač je povinná výbava lokomotiv jezdících po našich tratích. Pokud je VZ v poruše, je lokomotiva nezpůsobilá k jízdě.
Existuje okolo něj neskutečné množství pověr a nepravdivých informací. Je jich tolik, že to až zaráží. Tímto článkem bych chtěla některé tyto pověry vyvrátit a uvést na pravou míru.
Hodnocení: 9,00 (2 hlasy) - Ohodnotit - Celý článek | 15690 znaků | Počet komentářů: 16
|