Zápisník drobností - Přesměrování hovoru na pevné lince
Drobnost, která potěší.
Asi to bude znít poněkud divně, ale i ve 21. století jsou lidé, kteří používají pevnou linku. A já jsem jedním z nich. Mám internet přes VDSL a pevný telefon mám k němu, stojí to sice nějakou korunu navíc, ale za ten klid mi to stojí.
Protože bydlím na vesnici, tak tu není nouze o výpadky proudu. Většinou netrvají dlouho, ale někdy se zadaří a je to spousta hodin. Proto mám domácnost vybavenou tak, že to umím přežít a nezbláznit se. Jenže ze sítě jsou napájené i BTS mobilních sítí a tak se třeba nedávno stalo, že dlouhý výpadek proudu způsobil vybití i jejich baterií a několik hodin jsme byli úplně odpojeni od civilizace. Tedy skoro. Silnice fungovala normálně a pevná linka také. Takže jsem mohla rodiče uklidnit, že mi fakt nic není a nedostupnost telefonu neznamená katastrofu.
Tolik tedy na úvod a vysvětlení, proč vlastně mám i dneska pevnou linku. No a když už ji mám, tak ji s gustem používám jako kontaktní telefon pro různé firmy, hlavně pošťáky. Je neuvěřitelné, kolik firem a systémů má problém s pevným číslem a kolik jich neumí na toto číslo poslat SMS. Jde to už velice dlouho, dříve jen jako hlasová zpráva, už mnoho let ta SMS prostě dojde jako SMS, protože to telefony umějí. Můj sice ne, ale proto vedle něj mám SMS terminál. Je to jen hec, není vlastně moc důvodů jej mít, nový telefon s displejem stojí pár korun, ale jak už většina čtenářů ví, jsem někdy dosti praštěná a tak používám terminál od Jablotronu, konkrétně MT-77 Piccolo.
Já vím, docela dost jsem se rozepsala, ale už se blížím k jádru onoho pověstného pudla. Čeká mě pracovní pohovor a já nevěděla nic lepšího, než jako kontakt uvést právě svojí pevnou linku. Pak mi došlo, že to není úplně dobré a že mi třeba budou volat v době, kdy nebudu doma. Takže bylo potřeba zjistit, jak se dělá přesměrování hovoru a protože jsem byla úspěšná, tak se s novou vědomostí podělím. Ono to není nic tajného ani tajemného, stačilo jen hledat na stránkách O2 a ona informace tam je, byť trochu zasunutá.
Takže, pokud je potřeba přesměrovat pevné číslo někam jinam, tak stačí vyťukat tento kód: *21*xxxxxxxxx# přičemž místo x je číslo v národním formátu, čili bez +420. Na telefonu s rotačním číselníkem, nebo obecně s impulsní volbou, to přímo udělat nelze. Je potřeba volba tónová, ale to dneska mají všechny telefony, krom historických kousků. U nich však lze použít „dialer“ což je taková malá krabička s tlačítky a reproduktorkem. Také již historická rarita.
Po zadání tohoto kódu se ozve robotův hlas informující o tom, že „Přesměrování volání je nyní aktivováno. Cílové číslo pro přesměrování je xxxxxxxxx“ a následně zavěsí. No a to je celé. Kdokoli teďka na pevnou linku zavolá, tak bude automaticky přesměrován na zadané číslo, ani se o tom přesměrování nedozví. Já mám pevnou přesměrovanou na své mobilní číslo a tam pak vidím, kdo mi volá, není tam číslo mé pevné linky. Cenově je to tak, že volající platí hovor jako normálně a moje pevná pak platí také hovor jako normálně, ale protože na ní mám neomezené volání, tak je to vlastně zadarmo.
Když potřeba přesměrování pomine, tak stačí zadat kód: #21# Opět se ozve robotův hlas informující o tom, že „Přesměrování volání je nyní deaktivováno“ a tradičně zavěsí.
Funguje to super a já mám radost z toho, že můžu více využívat své pevné číslo a trochu škádlit lidi Je tu jediná drobná vada na kráse a totiž to, že pokud na tu pevnou někdo pošla SMS, tak se ji síť pokusí doručit jako hlasovou a pak na mobil pořád volá číslo 14700 ale ke spojení nějak nechtělo dojít. Musela jsem doma zrušit přesměrování a pak zpráva v hlasové podobě dorazila. Na tom by tedy O2 mělo trochu zapracovat, protože to není ideální stav. Já vím, lidí využívajících tuto službu je málo, ale říkám si, že je to jen záležitost SW a pokud nějakou službu nabízejí, tak by měla fungovat co možná nejlépe.
Pokud vám dnešní povídání bude k něčemu dobré, tak budu ráda. A pokud ne, tak třeba budete mít lepší den z toho, že jste se dozvěděli cosi nového
Protože bydlím na vesnici, tak tu není nouze o výpadky proudu. Většinou netrvají dlouho, ale někdy se zadaří a je to spousta hodin. Proto mám domácnost vybavenou tak, že to umím přežít a nezbláznit se. Jenže ze sítě jsou napájené i BTS mobilních sítí a tak se třeba nedávno stalo, že dlouhý výpadek proudu způsobil vybití i jejich baterií a několik hodin jsme byli úplně odpojeni od civilizace. Tedy skoro. Silnice fungovala normálně a pevná linka také. Takže jsem mohla rodiče uklidnit, že mi fakt nic není a nedostupnost telefonu neznamená katastrofu.
Tolik tedy na úvod a vysvětlení, proč vlastně mám i dneska pevnou linku. No a když už ji mám, tak ji s gustem používám jako kontaktní telefon pro různé firmy, hlavně pošťáky. Je neuvěřitelné, kolik firem a systémů má problém s pevným číslem a kolik jich neumí na toto číslo poslat SMS. Jde to už velice dlouho, dříve jen jako hlasová zpráva, už mnoho let ta SMS prostě dojde jako SMS, protože to telefony umějí. Můj sice ne, ale proto vedle něj mám SMS terminál. Je to jen hec, není vlastně moc důvodů jej mít, nový telefon s displejem stojí pár korun, ale jak už většina čtenářů ví, jsem někdy dosti praštěná a tak používám terminál od Jablotronu, konkrétně MT-77 Piccolo.
Já vím, docela dost jsem se rozepsala, ale už se blížím k jádru onoho pověstného pudla. Čeká mě pracovní pohovor a já nevěděla nic lepšího, než jako kontakt uvést právě svojí pevnou linku. Pak mi došlo, že to není úplně dobré a že mi třeba budou volat v době, kdy nebudu doma. Takže bylo potřeba zjistit, jak se dělá přesměrování hovoru a protože jsem byla úspěšná, tak se s novou vědomostí podělím. Ono to není nic tajného ani tajemného, stačilo jen hledat na stránkách O2 a ona informace tam je, byť trochu zasunutá.
Takže, pokud je potřeba přesměrovat pevné číslo někam jinam, tak stačí vyťukat tento kód: *21*xxxxxxxxx# přičemž místo x je číslo v národním formátu, čili bez +420. Na telefonu s rotačním číselníkem, nebo obecně s impulsní volbou, to přímo udělat nelze. Je potřeba volba tónová, ale to dneska mají všechny telefony, krom historických kousků. U nich však lze použít „dialer“ což je taková malá krabička s tlačítky a reproduktorkem. Také již historická rarita.
Po zadání tohoto kódu se ozve robotův hlas informující o tom, že „Přesměrování volání je nyní aktivováno. Cílové číslo pro přesměrování je xxxxxxxxx“ a následně zavěsí. No a to je celé. Kdokoli teďka na pevnou linku zavolá, tak bude automaticky přesměrován na zadané číslo, ani se o tom přesměrování nedozví. Já mám pevnou přesměrovanou na své mobilní číslo a tam pak vidím, kdo mi volá, není tam číslo mé pevné linky. Cenově je to tak, že volající platí hovor jako normálně a moje pevná pak platí také hovor jako normálně, ale protože na ní mám neomezené volání, tak je to vlastně zadarmo.
Když potřeba přesměrování pomine, tak stačí zadat kód: #21# Opět se ozve robotův hlas informující o tom, že „Přesměrování volání je nyní deaktivováno“ a tradičně zavěsí.
Funguje to super a já mám radost z toho, že můžu více využívat své pevné číslo a trochu škádlit lidi Je tu jediná drobná vada na kráse a totiž to, že pokud na tu pevnou někdo pošla SMS, tak se ji síť pokusí doručit jako hlasovou a pak na mobil pořád volá číslo 14700 ale ke spojení nějak nechtělo dojít. Musela jsem doma zrušit přesměrování a pak zpráva v hlasové podobě dorazila. Na tom by tedy O2 mělo trochu zapracovat, protože to není ideální stav. Já vím, lidí využívajících tuto službu je málo, ale říkám si, že je to jen záležitost SW a pokud nějakou službu nabízejí, tak by měla fungovat co možná nejlépe.
Pokud vám dnešní povídání bude k něčemu dobré, tak budu ráda. A pokud ne, tak třeba budete mít lepší den z toho, že jste se dozvěděli cosi nového
Hodnocení: 9,00 (3 hlasy) - Ohodnotit -
Komentář je vlastnictvím svého autora. Vyjadřuje jeho názory, ne názory redakce nebo provozovatele webu či serveru.
Napsal/a | Vlákno |
---|---|
Žirafka |
Publikováno dne: 20.5.2024. 14:18
|
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1258
|
Odp: Přesměrování hovoru na pevné lince
Malá oprava, respektive doplnění, k článku: Dneska jsem znovu zkusila poslat SMS na přesměrovanou pevnou linku, a světe div se!, ona mi na můj mobilní telefon došla Tedy došla v hlasové podobě, čili ji přečetl robotický hlas, takže moje zkušenost z minulého týdne, o které jsem psala v článku, byla asi nějaká chyba v systému, nebo kdo ví co se dělo. Říkám to pořád, že cesty elektrického proudu jsou nevyzpytatelné
|
host |
Publikováno dne: 28.5.2024. 20:03
|
Odp: Přesměrování hovoru na pevné lince
Ja som mal pevnú linku ešte pred 4-mi rokmi. Kôli DSL internetu. Zrušil som ju z dôvodu že som sa presťahoval a na súčasnej adrese mám optické pripojenie. Presmerovanie na mobil som pár krát použil a je to praktická funkcia.
|
|
host |
Publikováno dne: 23.7.2024. 16:05
|
Odp: Přesměrování hovoru na pevné lince
Děkuji za informaci, o této možnosti jsem nevěděl. Jako uživateli pevné linky je pro mne užitečná. Přesměrování jsem vyzkoušel, funguje perfektně.
|
|