Obrázek   
Přihlášení
Uživatelské jméno:

Heslo:

Pamatovat si mne



Zapomenuté heslo

Nová registrace
Kam dále?
Hledání
Vzhled

(3 vzhledů)
Kdo je Online
5 uživatel(ů) je online (1 uživatel(ů) si prohlíží Lexikon vědomostí)

Uživatelé: 0
Hosté: 5

více...
Noví uživatelé
viktor
viktor
07.07.2024
Chlaban
Chlaban
19.04.2024
Kubrt
Kubrt
16.04.2024
Mirek
Mirek
14.04.2024
POKEC
POKEC
21.03.2024
Luigi
Luigi
14.03.2024
zirafak
zirafak
26.02.2024
rorejs
rorejs
27.12.2023
maroš
maroš
07.11.2023
vlada
vlada
17.09.2023
Kdo za co může
Administrátorka
Žirafka
Žirafka
Žirafička
Žirafička
Redaktoři
bernard
bernard
IvanH
IvanH
 
Emeritní
KatyH
KatyH

Domovská stránka Lexikon vědomostí N Němka Lexikon vědomostí
Projít podle písmene
| A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z |
Kategorie: Lokomotivy a vozy

Němka

Heslo:
     Parní lokomotiva Německých říšských drah řady 52, kterou vyráběly i strojírny na území tehdejšího Protektorátu během okupace. Po osvobození jich ČSD několik desítek zprovoznily a zařadily do služby pod označením 555.0. Některé byly doplněny mechanickým přikladačem, ty měly řadu 555.1, nebo byly později upravovány na vytápění mazutem - ty pak jezdily s trvale připojeným kotlovým vozem jako nádrží paliva - označovaly se jako 555.9.

     Jméno "Němka" bylo někdy nahrazováno méně expresivním označením "dvaapadesátka" (podle označení u DR), mazutem vytápěné se pak dočkaly označení "mazutka". Po vyřazení byly mnohé provozovány s "odstrojeným" pojezdem a strojem jako stacionární vytápěcí kotle v nejrůznějších podnicích nebo i železničních depech.

Napsal/a EKKAR, dne 04.02.2010 20:41
Toto heslo bylo zobrazeno 3104 krát.

Komentář je vlastnictvím svého autora. Vyjadřuje jeho názory, ne názory redakce nebo provozovatele webu či serveru.
Napsal/a Vlákno
kecup
Publikováno dne: 11.7.2012. 18:51   Aktualizováno dne:11.7.2012. 18:52
Nemluva
Datum registrace: 11.07.2012
Bydliště:
Počet komentářů: 23
 Odp: Němka
Parní lokomotiva řady 555.1 vycházela ze staršího zástupce lokomotiv BR50. Od lokomotiv řady 52BR a naší zástupkyně 555.0 se lišila ve spousty detailech. Nejvíce nápadné byly usměrňovací plechy kouře (uši) a také tendr.

Lokomotivy na mazut měly označení 555.3. A jejich tendr vycházel z tendru řady 555.0, kdy uhelný prostor byl zaplněn nádrží na mazut.


Obrázek Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Obrázek
Redakční systém XOOPS 2.5.10
Obsah © 2008-2020 Žirafoviny